niedziela, 1 grudnia 2013

Kadruj życie


W dniu urodzin, najserdeczniejsze życzenia, spełnienia marzeń i dobrego kadrowania... w życiu.”

 
To jedne z ciekawszych, zapadających w pamięć życzeń na moje urodziny i prezent - tort. Oryginalny wystrój ze świetnym napisem, których to słów nigdy nie kojarzyłem z fotografią. Nawet nie wiem czy "ta ktosia" wiedziała, że lubię Ryśka Riedla. Możliwe, że podsłuchała gdzieś, jak pod nosem fałszuję „w życiu piękne są tylko chwile...” :)

W dobie realnego socjalizmu i w pierwszej dekadzie komunistycznego kapitalizmu często między kolegami fotografami z okazji tych mniej lub bardziej doniosłych chwil wymienialiśmy się (zamiast kwiatka) kliszami. Jak pamiętam, najpopularniejsza była Fuji film Velvia. Książki były, ale tylko od rodziny, inni raczej bez pytania nie ryzykowali, zapytać wcześniej przecież nie wypada. Rodzinie (ułatwiając dzieciakom wybór) „podsuwało” się na dwa tygodnie przed pomysł na jakąś książkę - niekoniecznie z foto w tytule i szykowało kasę:) Prezent od żony kupowałem sobie sam, był to najczęściej album fotograficzny. W ten sposób zgromadziłem niemal cała kolekcję albumów znanego mi osobiście Wiktora Wołkowa. Były też albumy z reprodukcjami malarstwa – inspired by - gdyby nie fotografia prawdopodobnie, nie wykluczam...
Jak na spowiedzi się przyznję, że nigdy, przenigdy nie otrzymałem i nie dawałem komukolwiek, jakiegokolwiek, sprzętu foto, co najwyżej przybory do golenia i perfumy paniom. W tej chwili nawet nie potrafię sobie tego racjonalnie wytłumaczyć – dlaczego? Sic i nic:) Zaraz, już wiem – wtedy jeszcze nie było wyskakujących okienek :)
Fotografie, co chcesz otrzymać w prezencie i czego ci życzyć? Wykorzystajmy własną kreatywność w tym temacie. Już za chwilę będzie ku temu okazja w czas świąteczno - noworoczny.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz